Zdravý životní styl za každou cenu?

Zdravím!
Po dlouhé době mě opět chytla nálada na psaní a to hned s tématem, které je kolem mě docela aktuální. Mám kolem sebe spoustu lidí co nejsou spokojeni se svým vzhledem, částečně se to týká i mě možná i vás. Řešení? Dieta, cvičení, hladovění.. Člověk v takové situaci zkusí ledasco, ale jediné možné řešení je podle mě od základu změnit styl života, způsob stravování a přístup k pohybu.
Nemám zrovna 80 kilo na svých 180 cm výšky, mám méně a to naprosto přirozeně, proto si možná říkáte, že tu vůbec nemám co vypravovat jak těžké to je změnit svoji postavu ke svému ideálu a podobně, omyl. 3 roky zpátky jsem byla dítě bez pohybu, zkoušela jsem cokoliv, ale u žádného pravidelného aktivního pohybu jsem nezůstala, byla jsem pořád hubená a vysoká, jedla jsem co jsem chtěla a mé spalování fungovalo jako švýcarské hodinky, poté ale přišly problémy se zády a ty mě donutily cvičit a najednou sem byla se svoji postavou spokojena až na ty záda, musela jsem na operaci. Před každou operací vám vyprázdní žaludek a následně další dny nemůžete jíst. Dříve jsem byla s prominutím rozežrané dítě, po operaci to u mě však byla týdenní hladovka, žaludek se mi stáhl a i přes všechny McDonaldy a Milka čokolády, které mi mamka vozila do nemocnice jsem se nemohla přemoct pořádně se najíst. Zůstalo mi to další dva měsíce kdy jsem jedla max. 3x denně. Když mi pak i učitelka ve škole řekla "Denisko vypadáš hrozně" došlo mi, že se mnou není něco v pořádku. Po operaci jsem samozřejmě dál cvičila a na chvíli zkusila i zdravou stravu, omezit limonády a pít jen vodu a čaje. Věřte nebo ne, já se sebou byla spokojena (až na malá prsa která mě trápí do dnes a širokou pánev, s geny kolikrát opravdu nic moc nezmůžeme) jenomže v naší rodině stále převládá heslo "budeš jíst to co je" a i kdyby se mamka rozhodla jet zdravý životní styl se mnou, pořád je tu můj nenasytný bratr a pořádný kus chlapa táta, tudíž vždycky doma budou nějaké ty nezdravé potraviny, které na mě budou číhat, když nebudu vědět co sníst a pořád se budou kupovat, protože jak říká můj brácha "co je nezdravý je dobrý". Spousta lidí se ale třeba o něco takového snaží i když jim to nechutná, nebo celkově tento styl nelichotí.
 A to je právě to o čem bych chtěla mluvit. Mně například zdravá strava nevadí, naopak vyhledávám to. Malá vsuvka: po roce pití jen vody a občas čaje jsem se napila Coca coly a myslela jsem, že to semnou sekne a po týdnu jsem si koupila 2l Coca coly přepila se toho a už to zas nevyhledávám :D




Ale všimla jsem si, že v mém okolí mezi kamarádkami se rozmohla tzv. Paleo dieta. Žádnou dietu neodsuzuji pokud není opravdu zdraví škodlivá (jako např. za celý den 1 jablko), paleo mi přijde zajímavé, ze zvědavosti jsem si o tom něco našla a nezní to špatně, ale na druhou stranu nemůžete nic, nemůžete jít jen tak do restaurace s přáteli, do hospody na pivko nebo si jen zapálit. Ovšem pro někoho kdo do teď nežil ani trochu zdravě, je tohle zbytečné začít hned s něčím takovým. Jednou tu byla i mánie "krabičkových diet" a právě jedna má kamarádka o tom začala přemýšlet, na rovinu jsem ji řekla, že to nevydrží. Nevzala to ode mě příliš férově, ale myslím, že ji znám natolik abych si mohla dovolit něco takového říct. Každopádně nedávno jiná kamarádka začala propagovat tu paleo dietu, má prý skvělé výsledky i když dle mého to vůbec nepotřebuje :D a tak má kamrádka se rozhodla místo krabičkové diety vyzkoušet paleo, byla zvyklá chodit s kamarády na pivko a teď by to musela vše omezit, vždycky když šla na nějakou takovou kamarádskou sešlost do hospody, hrdě mi řekla, že jde na vodu s citronem, při návštěvě u ní jsem si všimla na ledničce seznamu potravin co smí a co ne, řekla jsem si, že jsem se opravdu zmýlila a bere to vážně, byla jsem tedy plně přesvědčena o tom, že to myslí vážně a já ji v tom chtěla podporovat. Ovšem po nějaké době přišlo "jednou to nevadí, jednou se to 

Tímto bych všem, kteří se o něco snaží, chtěla držet palce popřát vám podporu od vašich blízkých, protože bez toho to půjde opravdu těžko.


XOXO Deni




Share This Article:

, , ,

CONVERSATION

7 krásných komentářů :

  1. Hezky napsáno :) Základ je určitě pohyb - sama se hýbu (5x týdně fitko nebo doma) a zdravě se stravuji...když si pak člověk jednou za 14 dní dá hambáč a jednou za týden sní celou čokoládu, tak určitě nepřibere. Důležité je poslouchat své tělo, starat se o něj a to je to hlavní.
    A abych řekla pravdu, pro paleo dietu moc nejsem...nepřipadá mi to jako něco, co by bylo extra vhodné :)
    FitBlanka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! :) sama tě obdivuji za to že chodíš 5x týdně do fitka já to dřív dávala 3x maximálně a pak každý den doma cvičím, ale jsou to jen takové cviky jen abych nevyšla z formy, žádné převratné posilování ;) Mně přijde, že ta paleo dieta má nějaký smysl, řád v podstatě se ti nějakou formou dostane to co tělo potřebuje i tak, jsou i horší diety, které jdou fakt do extrému, je ale fakt, že u té paleo se musí člověk hodně hlídat.

      Vymazat
  2. Pěkný článek :) Rozhodně nejsem zastánce nějakého přísného držení diet, jde jen o to, začít jíst jinak a tak aby chutnalo, pak totiž člověk nemá potřebu hřešit. Ale samozřejmě jsou někdy situace, kdy moje jídlo není 100% jako třeba dneska, když jsem spontánně jela na výlet a obědvala v restauraci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je samozřejmé, že ne vždy o bude na 100% a jsou i lidé co vyhledávají restaurace typu "raw" apod. Dobře napsáno, důležité je zvyknout si na to a hlavně aby to chutnalo, protože jinak samotná vůle časem odezní.

      Vymazat
  3. Diety a omezování se mi prostě nelíbí. Když chce člověk něco omezit, tak by to měl udělat z vlastního přesvědčení, a ne protože to je někde napsané. Taky moc nesympatizuji s "cheating day", kdy prostě člověk tak trochu podvádí svoje stravování, což je vlastně jen důkaz, že se k něčemu nutí.

    Dívka z venkova

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda takové ty cheat day, kdy se člověk nacpe vším co má rád a pak zas v kuse jen zdravá strava :D je to mazec.

      Vymazat
  4. Já si nemyslím, že paleo je zrovna ideální styl stravování. Je to hrozně omezující a vyčerpávající a i když chápu jeho důvod, neumím si představit, že se takhle stravuješ fakt víc než ten měsíc. Ano, znám "jednou to nevadí" a z jednoho je pak více.... ale radši si budu hlídat svou vůli a oželím tyhle věci, než abych jedla co mi nechutná a nebo si nemohla dát to, co mi chutná, protože mi to nějaká knížka zakázala. A nemyslím tím jen čokoládu a sladké, ono totiž vylučuje i potraviny, které jsou relativně zdravé.
    www.getmovincz.blogspot.com

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za komentář, všechny pilně čtu.